BURMISTRZ MIASTA ŻARY I ŻARSKI DOM KULTURY, REGIONALNE CENTRUM ANIMACJI KULTURY W ZIELONEJ GÓRZE
R E G U L A M I N
Celem konkursu jest zaprezentowanie aktualnego stanu fotografii artystycznej autorów z terenu województwa lubuskiego oraz konfrontacja osiągnięć twórców reprezentujących wszystkie kierunki, tendencje oraz techniki fotograficzne.
1.Warunkiudziału
Uczestnikiem wystawy może być każdy fotografujący z terenu województwa lubuskiego.
Tematyka i technika prac dowolna.
Format prac dowolny (rekomendowane: krótszy bok minimum 20 cm, maksymalny format 70×100 cm).
Ilość prac jest dowolna.
Do prac należy dołączyć czytelnie wypełnioną kartę zgłoszenia.
Każda praca powinna być opisana na odwrocie (imię, nazwisko, tytuł i numer zgodny zkartą zgłoszenia).
Organizatorzy pobierają wpisowe w wysokości 60 zł (koszt wysyłki i katalogu), które należy wpłacić na konto Żarskiego Domu Kultury – PKO BP 41 1020 5460 0000 5402 0118 5404, w tytule wpłaty należy wpisać: 35 WWF.
Do prac należy dołączyć czytelnie wypełnioną kartę zgłoszenia (oryginał lub sporządzoną wg wzoru, dostępną na stroniewww.dkzary.pl) oraz bankowy dowód wpłaty.
Prace wraz z kartą zgłoszenia i dowodem wpłaty należy przesłać wsztywnym opakowaniu przesyłką poleconą na adres: Żarski Dom Kultury, ul. Wrocławska 7, 68-200 Żary tel. 68 374 24 13, www.dkzary.pl
2. Wojewódzka Wystawa Fotograficzna ma charakter Konkursu
Oceny i kwalifikacji prac do ekspozycji dokona Jury powołane przez organizatorów.
Nagrody:
Grand Prix – 1500 zł,
I nagroda – 1000 zł,
II nagroda – 800 zł,
III nagroda – 500 zł,
trzy wyróżnienia po – 300 zł.
Jury ma prawo do innego podziału nagród.
Wszyscy autorzy prac zakwalifikowanych na wystawę otrzymają dyplom uczestnictwa i katalog.
Prace nie spełniające warunków regulaminu nie będą podlegały ocenie.
3. Terminarz
Przyjmowanie prac do 6 czerwca 2025 r. (decyduje data stempla pocztowego).
Obrady Jury 14 czerwca 2025 r.
Otwarcie wystawy 12 lipca 2025 r., godz. 12.00, Salon Wystaw Artystycznych Żarskiego Domu Kultury.
Zwrot prac do 31 maja 2026 r.
4. Uwagi końcowe
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo bezpłatnej reprodukcji prac w katalogu wystawy oraz środkach społecznego przekazuw celach reklamy imprezy.
Najlepsze prace organizatorzy imprezy zgłoszą do udziału w 35. Krajowym Salonie Fotografii Artystycznej Żary 2025.
Z chwilą nagrodzenia lub wyróżnienia pracy fotograficznej Organizator nabywa własność odbitki lub wydruku (itp.) fotografii zgłoszonej przez Uczestnika na konkurs. Z chwilą przyznania nagrody Uczestnikowi, Organizator nabywa nieodpłatnie majątkowe prawa autorskie do nagrodzonej lub wyróżnionej pracy Uczestnika na następujących polach eksploatacji: dowolnej reprodukcji prac m.in. w katalogu wystawy i innych wydawnictwach oraz środkach społecznego przekazu.
Osoby nagrodzone i wyróżnione zostaną poproszone o dostarczenie prac fotograficznych również w wersji elektronicznej na adres e-mail: konkursfoto@dkzary.pl (w temacie maila należy wpisać: 35.WWF) lub do Żarskiego Domu Kultury na nośniku pamięci. Rekomendowane parametry zdjęcia w wersji elektronicznej: format JPG, TIFF, PNG lub BMP; rozdzielczość minimum 300 DPI na 21×29,7 cm (format A4).
Żarski Dom Kultury nie odpowiada za uszkodzenia prac wynikłe w czasie przesyłki pocztowej.
Organizator podejmie jedną próbę zwrotu prac przesyłką rejestrowaną na adres uczestnika konkursu. Nieodebrane prace w zależność od decyzji uczestnika będą ponownie wysyłane na koszt odbiorcy lub przechodzą na własność ŻDK.
Klauzula informacyjna RODO znajduje się na stronie www.dkzary.pl