Żarskie inicjatywy Kulturalne

Żarskie inicjatywy Kulturalne

REGULAMIN KONKURSU „ŻARSKIE INICJATYWY KULTURALNE” I. ...

Więcej...

31 Wojewódzka Wystawa Fotograficzna Żary 2021

31 Wojewódzka Wystawa Fotograficzna Żary 2021

Burmistrz Miasta Żary, Żarski Dom ...

Więcej...

Komunikat w sprawie Lubuskiego Festiwalu Piosenki

Szanowni Państwo, informujemy, że ze względu ...

Więcej...

„Ewelina płacze” spektakl Teatru Rozmaitości z Warszawy

ewelina płacze

Żarski Dom Kultury zaprasza na spektakl Teatru Rozmaitości z Warszawy pod tytułem :

Ewelina płacze  

w reżyserii Anny Karasińskiej. 5 października 2016 godzina 19.00  Sala widowiskowa „Luna” w Żarach ul Okrzei 35 .
Cena biletów:
30 zł – normalny
23 zł – ulgowy (dla członków sekcji ŻDK)
15 zł -ulgowy  ( Karta dużej rodziny )
Bilety do nabycia w ŻDK, ul. Wrocławska 7
oraz online
ekobilet-btn-green

Spektakl zrealizowany w ramach projektu „Teatr Polska”

baner_teatr_polska

Twórcy i obsada:
tekst i reżyseria: Anna Karasińska
współpraca dramaturgiczna: Magdalena Rydzewska
choreografia: Marta Ziółek
asystentka reżyserki: Ewelina Pankowska
obsada:

  • Anna Karasińska
  • Rafał Maćkowiak,
  • Maria Maj
  • Ewelina Pankowska
  • Adam Woronowicz

Przy pisaniu tekstu wykorzystane zostały improwizacje: Bogny Gronieckiej, Moniki Kłobukowskiej, Katarzyny Obidzińskiej, Karoliny Płanik, Beaty Terech. Autorka projektu przeprowadziła również wywiady z członkami grupy HURRAGRAM
i młodzieżą z grupy teatralnej w SCEK-u.

O spektaklu:
Spektakl o możliwości bycia sobą w świecie, w którym tożsamość człowieka tworzą liczne, często sprzeczne ze sobą narracje. Tekst jest zbudowany z fantazji, obiegowych opinii i wizerunków medialnych aktorek i aktorów. Aktorzy grają tu siebie samych wyobrażonych przez kogoś innego. Nie mając możliwości sprostowania informacji na swój temat pozostają uwięzieni w swoich przypadkowych i fragmentarycznych tożsamościach które przenikają się z ich prywatną prawdą. Spiętrzenie ról sprawia, że nie wiadomo już do kogo należą wypowiadane ze sceny kwestie.
Od autorki: Rozmontowujemy sytuację teatralną aby wejść w bliskość z widzami i samymi sobą. Absurd sytuacji, którą stworzyliśmy jest sposobem na wymknięcie się poza obręb
oczekiwań i schematów. W naszej pracy wielokrotne wywracaliśmy wszystko do góry nogami i doświadczaliśmy płynącej z tego wolności, która jak mamy nadzieję, udziela się naszym widzom.


Anna Karasińska

anna-karasinskaStudiowała na Akademii Sztuk Pięknych
w Łodzi oraz na Uniwersytecie Łódzkim
(filozofia). Absolwentka reżyserii na PWSFTVIT. Jej szkolne filmy krótkometrażowe, a także fabuły i filmy dokumentalne były pokazywane na kilkudziesięciu festiwalach na całym świecie, zdobyły także kilka międzynarodowych nagród. W ramach Terenu TR w sezonie 2014/15 zrealizowała w TR Warszawa autorski
spektakl ”Ewelina płacze”, który od jesieni 2015 wchodzi do repertuaru teatru.


Ewelina Pankowska

ewelina pankowska

Studentka piątego roku aktorstwa w Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej

im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Fili we Wrocławiu i trzeciego roku psychologii
na Uniwersytecie Wrocławskim. Brała udział w spektaklach dyplomowych Lew
na ulicy w reżyserii Cezarego Ibera oraz Wesele w reżyserii Moniki Strzępki.


Maria Maj

Maria Maj maria majStudiowała na Wydziale Aktorskim PWSTiF w Łodzi, egzamin aktorski złożyła eksternistycznie w roku 1976.
Współpracowała z Henrykiem Tomaszewskim (Teatr im. Norwida w Jeleniej Górze), Krystianem Lupą i Mikołajem Grabowskim (Teatr im. Kochanowskiego w Opolu). W latach 1981-88 związana z teatrami poznańskimi – zagrała tam kilka znaczących ról w realizacjach Janusza Nyczaka: m.in. Dianny w Fantazym, Maszy w Trzech siostrach, Marysi w Weselu. Wystąpiła w przedstawieniach zrealizowanych w zespole Janusza Wiśniewskiego: Olśnienie (1989) i Życie jest cudem (1992). Z Teatrem Rozmaitości związana jest od 1995 roku. Angażuje się w liczne niezależne realizacje nowego dramatu polskiego – zagrała m.in. w sztukach powstałych
w Laboratorium Dramatu: Absynt Magdy Fertacz (reż. Aldona Figura, 2005), Agata szuka pracy Dany Łukasińskiej (reż. Krzysztof Rekowski, 2005) oraz w Verklärte Nacht Michała Bajera w Studiu Dramatu przy Teatrze Narodowym w Warszawie (reż.Natalia Korczakowska, 2006). Publicznośc kinowej znana jest m.in. z filmów: Edi Piotra Trzaskalskiego (2002), Moje pieczone kurczaki Iwony Siekierzyńskiej (2002), Pogoda
na jutro Jerzego Stuhra (2003) oraz filmów Łukasza Barczyka: Patrzę na Ciebie, Marysiu(1999) i Przemiany (2003). Do otrzymanych przez nią wyróżnień zaliczają się m.in.: nagroda za najlepszą drugoplanową rolę żeńską na XVII Festiwalu Polskich
Filmów Fabularnych w Gdańsku (2002) za rolę w filmie Moje pieczone kurczaki Iwony Siekierzyńskiej oraz nagroda za rolę matki w sztuce Absynt na Kaliskich Spotkaniach Teatralnych (2007).


Rafał Maćkowiak

rafal mackowiakUkończył Akademię Teatralną w Warszawie.W 1999 roku rozpoczął współpracę z Teatrem Studio, a od 2002 należy do zespołu TR Warszawa. W Studio zagrał m.in. w Kubusiu P.Piotra Cieplaka (1999) oraz w Sanatorium pod
Klepsydrą w reżyserii Oskarasa Korsunovasa (2001). Stworzył role w spektaklach Teatru Telewizji: Spór Marcina Ziębińskiego,
Dwustu służących i śnieg Krzysztofa Langa, Dybuk Agnieszki Holland, Dragon Stanisława Różewicza i Ogień w głowie Piotra
Łazarkiewicza. W kinie zadebiutował już na pierwszym roku Akademii Teatralnej grając u Jacka Bromskiego w Dzieciach i rybach. Krytycy i publiczność zauważyli go dzięki roli
w dramacie sensacyjnym Gniew w reżyserii Marcina Ziembińskiego. Wystąpił też między innymi w takich filmach jak: Billboard Łukasza Zadrzyńskiego, Kochaj i rób co chcesz Roberta
Glińskiego, Amok Natalii Korynckiej-Gruz, Głośniej od bomb i W dół kolorowym wzgórzem Przemysława Wojcieszka, Inferno Macieja Pieprzycy, 0_1_0 Piotra Łazarkiewicza, Senność Magdaleny Piekorz, 33 sceny z życia Małgorzaty Szumowskiej.


Adam Woronowicz

adam woronowiczUkończył studia na Akademii Teatralnej w Warszawie. Zadebiutował na deskach Teatru
Powszechnego w spektaklu Śleboda w reżyserii Waldemara Śmigasiewicza. W latach
2001-2010 był członkiem zespołu Teatru Powszechnego. W zespole TR pracował w latach 1997-2001 i ponownie od września 2010.
W Teatrze Powszechnym zagrał m.in. w spektaklach: Król Lear (2005) oraz Słomkowy kapelusz (2001) Piotra Cieplaka, Kształt
rzeczy (2002) i Białe małżeństwo (2003) Grzegorza Wiśniewskiego, Powrót na pustynię Anny Augustynowicz (2004), Pornografia (2008) i Kieszonkowy atlas kobiet (2009) Waldemara Śmigasiewicza. Występował gościnnie w warszawskim teatrze Ateneum, Wrocławskim Teatrze Współczesnym oraz Wierszalinie.
Z uznaniem spotkały się jego role w Teatrze Telewizji, gdzie współpracował m.in. z Izabelą Cywińską, Magdaleną Łazarkiewicz, Łukaszem Barczykiem i Marią Zmarz-Koczanowicz (głośna rola Mirona Białoszewskiego wPamiętniku z powstania warszawskiego,
2004). Stworzył także ważne role filmowe, m.in. w filmie Popiełuszko. Wolność jest w nas w reżyserii Rafała Wieczyńskiego (2009), drugoplanowe w Rewersie Borysa Lankosza  (2009),Chopinie. Pragnieniu miłości Jerzego
Antczaka (2002) oraz Generale NiluRyszarda Bugajskiego (2009).
W 2003 roku otrzymał nagrodę na III Festiwalu
Dramaturgii Współczesnej w Zabrzu oraz Feliksa Warszawskiego za najlepszą drugoplanową rolę męską w Kształcie rzeczy,
a w 2004 za rolę w Powrót na pustynię na III Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy. Za role w Słomkowym kapeluszu oraz w Pamiętniku z Powstania Warszawskiego otrzymał Nagrodę im. Aleksandra Zelwerowicza (2005). Za tę ostatnią kreację otrzymał także Grand Prix V Festiwalu Teatru PR i Teatru TVP „Dwa
teatry». W 2009 roku ten sam Festiwal uhonorował go za rolę w spektaklu Golgota wrocławska Jana Komasy. W XVI Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej został nagrodzony za rolę Reżysera w spektaklu Między nami dobrze jest (2010), a w 2011 otrzymał nagrodę
„Orła” za najlepszą drugoplanową rolę męską
w filmie Chrzest w reżyserii Marcina Wrony.

ekobilet-btn-green

 

ewelina płacze

Komentowanie wyłączone.

Zobacz również: