Ostatnie wpisy

Błąd: Brak formularza kontaktowego.

Baner promocyjny
Back to top
Image Alt

Żarski Dom Kultury

  /  Zapowiedzi Imprez   /  „Ewelina płacze” spektakl Teatru Rozmaitości z Warszawy

„Ewelina płacze” spektakl Teatru Rozmaitości z Warszawy

ewelina płacze

Żarski Dom Kultury zaprasza na spektakl Teatru Rozmaitości z Warszawy pod tytułem :

Ewelina płacze  

w reżyserii Anny Karasińskiej. 5 października 2016 godzina 19.00  Sala widowiskowa „Luna” w Żarach ul Okrzei 35 .
Cena biletów:
30 zł – normalny
23 zł – ulgowy (dla członków sekcji ŻDK)
15 zł -ulgowy  ( Karta dużej rodziny )
Bilety do nabycia w ŻDK, ul. Wrocławska 7
oraz online
ekobilet-btn-green

Spektakl zrealizowany w ramach projektu „Teatr Polska”

baner_teatr_polska

Twórcy i obsada:
tekst i reżyseria: Anna Karasińska
współpraca dramaturgiczna: Magdalena Rydzewska
choreografia: Marta Ziółek
asystentka reżyserki: Ewelina Pankowska
obsada:

  • Anna Karasińska
  • Rafał Maćkowiak,
  • Maria Maj
  • Ewelina Pankowska
  • Adam Woronowicz

Przy pisaniu tekstu wykorzystane zostały improwizacje: Bogny Gronieckiej, Moniki Kłobukowskiej, Katarzyny Obidzińskiej, Karoliny Płanik, Beaty Terech. Autorka projektu przeprowadziła również wywiady z członkami grupy HURRAGRAM
i młodzieżą z grupy teatralnej w SCEK-u.

O spektaklu:
Spektakl o możliwości bycia sobą w świecie, w którym tożsamość człowieka tworzą liczne, często sprzeczne ze sobą narracje. Tekst jest zbudowany z fantazji, obiegowych opinii i wizerunków medialnych aktorek i aktorów. Aktorzy grają tu siebie samych wyobrażonych przez kogoś innego. Nie mając możliwości sprostowania informacji na swój temat pozostają uwięzieni w swoich przypadkowych i fragmentarycznych tożsamościach które przenikają się z ich prywatną prawdą. Spiętrzenie ról sprawia, że nie wiadomo już do kogo należą wypowiadane ze sceny kwestie.
Od autorki: Rozmontowujemy sytuację teatralną aby wejść w bliskość z widzami i samymi sobą. Absurd sytuacji, którą stworzyliśmy jest sposobem na wymknięcie się poza obręb
oczekiwań i schematów. W naszej pracy wielokrotne wywracaliśmy wszystko do góry nogami i doświadczaliśmy płynącej z tego wolności, która jak mamy nadzieję, udziela się naszym widzom.


Anna Karasińska

anna-karasinskaStudiowała na Akademii Sztuk Pięknych
w Łodzi oraz na Uniwersytecie Łódzkim
(filozofia). Absolwentka reżyserii na PWSFTVIT. Jej szkolne filmy krótkometrażowe, a także fabuły i filmy dokumentalne były pokazywane na kilkudziesięciu festiwalach na całym świecie, zdobyły także kilka międzynarodowych nagród. W ramach Terenu TR w sezonie 2014/15 zrealizowała w TR Warszawa autorski
spektakl ”Ewelina płacze”, który od jesieni 2015 wchodzi do repertuaru teatru.


Ewelina Pankowska

ewelina pankowska

Studentka piątego roku aktorstwa w Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej

im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Fili we Wrocławiu i trzeciego roku psychologii
na Uniwersytecie Wrocławskim. Brała udział w spektaklach dyplomowych Lew
na ulicy w reżyserii Cezarego Ibera oraz Wesele w reżyserii Moniki Strzępki.


Maria Maj

Maria Maj maria majStudiowała na Wydziale Aktorskim PWSTiF w Łodzi, egzamin aktorski złożyła eksternistycznie w roku 1976.
Współpracowała z Henrykiem Tomaszewskim (Teatr im. Norwida w Jeleniej Górze), Krystianem Lupą i Mikołajem Grabowskim (Teatr im. Kochanowskiego w Opolu). W latach 1981-88 związana z teatrami poznańskimi – zagrała tam kilka znaczących ról w realizacjach Janusza Nyczaka: m.in. Dianny w Fantazym, Maszy w Trzech siostrach, Marysi w Weselu. Wystąpiła w przedstawieniach zrealizowanych w zespole Janusza Wiśniewskiego: Olśnienie (1989) i Życie jest cudem (1992). Z Teatrem Rozmaitości związana jest od 1995 roku. Angażuje się w liczne niezależne realizacje nowego dramatu polskiego – zagrała m.in. w sztukach powstałych
w Laboratorium Dramatu: Absynt Magdy Fertacz (reż. Aldona Figura, 2005), Agata szuka pracy Dany Łukasińskiej (reż. Krzysztof Rekowski, 2005) oraz w Verklärte Nacht Michała Bajera w Studiu Dramatu przy Teatrze Narodowym w Warszawie (reż.Natalia Korczakowska, 2006). Publicznośc kinowej znana jest m.in. z filmów: Edi Piotra Trzaskalskiego (2002), Moje pieczone kurczaki Iwony Siekierzyńskiej (2002), Pogoda
na jutro Jerzego Stuhra (2003) oraz filmów Łukasza Barczyka: Patrzę na Ciebie, Marysiu(1999) i Przemiany (2003). Do otrzymanych przez nią wyróżnień zaliczają się m.in.: nagroda za najlepszą drugoplanową rolę żeńską na XVII Festiwalu Polskich
Filmów Fabularnych w Gdańsku (2002) za rolę w filmie Moje pieczone kurczaki Iwony Siekierzyńskiej oraz nagroda za rolę matki w sztuce Absynt na Kaliskich Spotkaniach Teatralnych (2007).


Rafał Maćkowiak

rafal mackowiakUkończył Akademię Teatralną w Warszawie.W 1999 roku rozpoczął współpracę z Teatrem Studio, a od 2002 należy do zespołu TR Warszawa. W Studio zagrał m.in. w Kubusiu P.Piotra Cieplaka (1999) oraz w Sanatorium pod
Klepsydrą w reżyserii Oskarasa Korsunovasa (2001). Stworzył role w spektaklach Teatru Telewizji: Spór Marcina Ziębińskiego,
Dwustu służących i śnieg Krzysztofa Langa, Dybuk Agnieszki Holland, Dragon Stanisława Różewicza i Ogień w głowie Piotra
Łazarkiewicza. W kinie zadebiutował już na pierwszym roku Akademii Teatralnej grając u Jacka Bromskiego w Dzieciach i rybach. Krytycy i publiczność zauważyli go dzięki roli
w dramacie sensacyjnym Gniew w reżyserii Marcina Ziembińskiego. Wystąpił też między innymi w takich filmach jak: Billboard Łukasza Zadrzyńskiego, Kochaj i rób co chcesz Roberta
Glińskiego, Amok Natalii Korynckiej-Gruz, Głośniej od bomb i W dół kolorowym wzgórzem Przemysława Wojcieszka, Inferno Macieja Pieprzycy, 0_1_0 Piotra Łazarkiewicza, Senność Magdaleny Piekorz, 33 sceny z życia Małgorzaty Szumowskiej.


Adam Woronowicz

adam woronowiczUkończył studia na Akademii Teatralnej w Warszawie. Zadebiutował na deskach Teatru
Powszechnego w spektaklu Śleboda w reżyserii Waldemara Śmigasiewicza. W latach
2001-2010 był członkiem zespołu Teatru Powszechnego. W zespole TR pracował w latach 1997-2001 i ponownie od września 2010.
W Teatrze Powszechnym zagrał m.in. w spektaklach: Król Lear (2005) oraz Słomkowy kapelusz (2001) Piotra Cieplaka, Kształt
rzeczy (2002) i Białe małżeństwo (2003) Grzegorza Wiśniewskiego, Powrót na pustynię Anny Augustynowicz (2004), Pornografia (2008) i Kieszonkowy atlas kobiet (2009) Waldemara Śmigasiewicza. Występował gościnnie w warszawskim teatrze Ateneum, Wrocławskim Teatrze Współczesnym oraz Wierszalinie.
Z uznaniem spotkały się jego role w Teatrze Telewizji, gdzie współpracował m.in. z Izabelą Cywińską, Magdaleną Łazarkiewicz, Łukaszem Barczykiem i Marią Zmarz-Koczanowicz (głośna rola Mirona Białoszewskiego wPamiętniku z powstania warszawskiego,
2004). Stworzył także ważne role filmowe, m.in. w filmie Popiełuszko. Wolność jest w nas w reżyserii Rafała Wieczyńskiego (2009), drugoplanowe w Rewersie Borysa Lankosza  (2009),Chopinie. Pragnieniu miłości Jerzego
Antczaka (2002) oraz Generale NiluRyszarda Bugajskiego (2009).
W 2003 roku otrzymał nagrodę na III Festiwalu
Dramaturgii Współczesnej w Zabrzu oraz Feliksa Warszawskiego za najlepszą drugoplanową rolę męską w Kształcie rzeczy,
a w 2004 za rolę w Powrót na pustynię na III Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy. Za role w Słomkowym kapeluszu oraz w Pamiętniku z Powstania Warszawskiego otrzymał Nagrodę im. Aleksandra Zelwerowicza (2005). Za tę ostatnią kreację otrzymał także Grand Prix V Festiwalu Teatru PR i Teatru TVP „Dwa
teatry». W 2009 roku ten sam Festiwal uhonorował go za rolę w spektaklu Golgota wrocławska Jana Komasy. W XVI Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej został nagrodzony za rolę Reżysera w spektaklu Między nami dobrze jest (2010), a w 2011 otrzymał nagrodę
„Orła” za najlepszą drugoplanową rolę męską
w filmie Chrzest w reżyserii Marcina Wrony.

ekobilet-btn-green

 

ewelina płacze

Skip to content